× Welkom op het Marfan forum!

Schrijf in het kort wie je bent, je hobby's en achtergrond en eventueel je interessegebieden. We hopen je regelmatig tegen te komen in de fora!

wie ben ik, en heb een vraag

Meer
04 feb 2018 18:36 #959 door frank.honda
frank.honda heeft een nieuw onderwerp gemaakt: wie ben ik, en heb een vraag
Goedenavond,

Mijn naam is Frank Niesen en ik ben 20 jaar.
ongeveer op mijn 16e is geconstateerd dat ik marfan heb en het dus overgenomen is van me moeder.
ik ben 2 meter 4.
maja dat even terzijde, ik was benieuwd of hier meer mensen zijn die ook hele erge last van hun nek hebben zodra zei zich ontspannen en dat gepaard met hoofdpijn.
doordeweeks werk ik, maar elk weekend loop ik met barstende hoofdpijn en nekpijn.
bij de huisarts en fysio krijg ik elke keer weer te horen dat het gewoon spieren zijn die over elkaar heen zitten, maarja elk jaar weer hetzelfde liedje jaar in jaar uit.
zodoende vroeg ik mij het af of hier mensen zijn met tips of eventuele zelfde ervaringen en wat kan ik eraan doen?

met vriendelijke groet Frank

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 feb 2018 20:06 #960 door Elean
Elean antwoordt op het onderwerp: wie ben ik, en heb een vraag
Hallo Frank,

Welkom op het forum! Ik had bij mezelf vaak het idee dat dit soort klachten ook te maken hadden met (lang) werken achter de computer en het lang turen naar een scherm (m.n als je al slechte ogen hebt). Op een gegeven moment is er een ergotherapeut geweest die me een aantal hele goede tips heeft gegeven over plaatsing van monitor, stoelhoogte toetsenbord etc. Dat heeft me wel erg geholpen. Verder gebruik ik een programmaatje (EyeLeo voor Windows) dat zorgt dat ik niet continu naar het scherm kijk en af en toe wegkijk of pauzeer.
Ook had ik vroeger vaak in het weekend last van hoofdpijn, maar in mijn geval had dat (vermoedelijk) te maken met een lage druk van de hersenvloeistof (liquor) door durale ectasie (Sorry voor de medische termen) - een verwijding van het vlies rond het ruggenmerg, wat bij marfan vaak voor komt. Dat gaf me hele heftige hoofdpijn (en misselijkheid) meestal in het weekend, maar opvallend daarbij was dat het heel erg afhankelijk was van mijn houding (liggend of staand).
Maar als het bij jou inderdaad vooral de spieren zijn (zoals je fysiotherapeut zegt), dan kan het misschien nuttig zijn om eens met een ergotherapeut naar je werkplek (of thuiswerkplek) te kijken.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Elean
Tijd voor maken pagina: 0.351 seconden
Ontvang onze nieuwsbrief