× Welkom op het Marfan forum!

Schrijf in het kort wie je bent, je hobby's en achtergrond en eventueel je interessegebieden. We hopen je regelmatig tegen te komen in de fora!

Voorstellen en meteen een vraag over Marfan en pubertijd

Meer
11 jan 2018 11:36 #954 door Daan
Daan heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Voorstellen en meteen een vraag over Marfan en pubertijd
Hi allen,

Mijn zoon van 14 heeft Marfan, (niet genetisch), dit weten we nu ruim een jaar. Hij heeft een kippenborst waarvoor hij een beugel heeft dus die is nu minder zichtbaar, last van zijn rug waarvoor steunzolen en een licht verwijde aorta. Verder is hij heel lang voor zijn leeftijd, lange smalle voeten waar moeilijk schoenen voor te vinden zijn en zeer mager. Hij is tevens hoogbegaafd en een onderpresteerder, en een lusteloze puber.
Afgelopen week heeft mijn zoontje een inzinking gehad, eerste diagnose een depressie. Als je zijn zijn cijferlijst ziet wordt je ook depressief. Maar er zijn nu meerdere mensen die zeggen dat hij misschien toch ook wel meer last heeft van zijn afwijkende lijf en gewicht dan ik door heb. Zelf laat hij er niet veel over los. In de pubertijd is uiterlijk natuurlijk een stuk belangijker dan daarvoor of daarna. Vroeger boeide het hem nooit zo.

Maar mijn vraag is dus eigenlijk, wat zijn de ervaringen met pubertijd, Marfan en uiterlijk?

Met vriendelijke groet van een bezorgde moeder

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 jan 2018 22:55 #956 door Dayenne
Dayenne antwoordt op het onderwerp: Voorstellen en meteen een vraag over Marfan en pubertijd
Mijn beide kinderen hebben marfan. Geen noemenswaardige problemen (gehad) met uiterlijk in de puberteit. Dochter is 1.85 na hormonen behandeling. Heeft kippenborst en grote voeten. Zit inmiddels op hbo. Mijn zoon is langer dan 1.85m brildragend mager, hb, onderpresteerder, spijbelt veel, 2e keer vmbo tl 3. Over zijn cijfers hebben we het niet meer. Maar hij heeft een leuke en grote vriendenkring en daar is ook wat voor te zeggen.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Elean
Tijd voor maken pagina: 0.331 seconden
Ontvang onze nieuwsbrief