× Welkom op het Marfan forum!

Schrijf in het kort wie je bent, je hobby's en achtergrond en eventueel je interessegebieden. We hopen je regelmatig tegen te komen in de fora!

even voorstellen

Meer
27 sept 2016 15:09 #901 door kristikala
kristikala heeft een nieuw onderwerp gemaakt: even voorstellen
hoi idereen!

ik ben kristi, kom uit estland. er is marfan bij me vastgesteld al meer dan 10 jaar geleden. Ben nu 27. ik heb wel milde versie van marfan en alleen een beetje lekkende hartklep.
afgelopen jaar zijn we toch besloten om kans te geven om kindje te krijgen, wel spannende tijden gehad maar wel goede zwangerschap gehad. alles ging soepel en ben in augustus bevallen van prachtige meisje. Helaas gister als harde klap binnen gekomen dat ze het toch ook heeft. erg shuldgevoel erover nu en gewoon boos op mezelf. erg spannende tijden voor ons en op dit moment beetje moiete mee om dit te bewerken zeg maar :(

daarvan hoe zit het met julllie? hoe ga je ermee om? wanneer kunnen eerste teken verschijnen? zijn jullie onder controle bij marfan poli of gewoon in ziekenhuis?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 okt 2016 14:56 #908 door Newyork2015
Newyork2015 antwoordt op het onderwerp: even voorstellen
Hallo Kirsti...

Gefeliciteerd met geboorte van je dochter!
Zelf heb ik ook Marfan, als 23 jaar en ik heb zelf ook nog steeds een kinderwens.
Maar als het bij mij zover komt dan weet ik wel dat ik het via Pre-IVF ga doen. dit is een lang traject maar je kan dan wel uitsluiten bij de deling of het een drager is van Marfan.
Is dit niet het geval dan wordt het geplaatst in de baarmoeder van de partner/ maar dan moet de natuur nog wel zijn werk doen.

Ik snap je wel hoor hoe je je nu voelt, want men weet dat de kans altijd 50/50 is met Marfan, en ik weet net zo goed als jij wat het kan inhouden voor de rest van je leven, en ik kies er dus voor om het zo te doen.

Iederen heeft de keuze om het te doen zoals men het wil gaan doen. Voor jou kan ik alleen maar zeggen hou het eea goed in de gaten bij je dochter en hopelijk valt het allemaal mee voor haar.

Grtz niels

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.418 seconden
Ontvang onze nieuwsbrief