Sport voor mijn zoontje

Meer
14 sept 2010 14:42 #149 door Liza
Liza heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Sport voor mijn zoontje
Hallo,

Heb sinds kort dus te horen gekregen dat mijn zoontje Kevin 7 jaar het syndroom van Marfan heeft. Verder niemand heeft het van ons een bijzonder kind dus. Maar vroeg mij af of iemand wat mij kan vertellen over sport. Is het handig om te sporten en zo ja welke.
Zou het fijn vinden om wat te horen.

Groetjes Liza

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
14 sept 2010 14:57 #151 door Arjan
Arjan antwoordt op het onderwerp: Re:Sport voor mijn zoontje
Dag Liza,

Hartelijke welkom in ons forum. Zoals je ziet heb ik je vraag verplaatst naar deze categorie over o.a. sport.

We hebben een prachtig artikel op onze website over Marfan en sport . Hier vind je al heel veel informatie over wat verantwoord is voor een kind met Marfan ten opzichte van sporten.

Over het algemeen kunnen kinderen met Marfan best aan sport doen, zolang het 'recreatief' blijft. Niet alle sporten zijn geschikt voor Marfan. Kevin kan beter contactsporten vermijden en hij moet niet tot het uiterste gaan en alles van zijn kracht vergen. Maar op een rustige en recreatieve manier bewegen, kan juist heel goed zijn.

Bij een volgend bezoek aan een cardioloog kun je dit rustig bespreken.

Groeten,
Arjan

Webmaster

Meer
17 sept 2010 15:46 #159 door SaskiaCristiano9
SaskiaCristiano9 antwoordt op het onderwerp: Re:Sport voor mijn zoontje
Hallo Liza,

Ik zelf ben 15 jaar. En zit sinds kort op Fitkids. Ik deed eerst aan fysiotherapie en diegene heeft me doorverwezen naar Fitkids. Ik vind het echt heel gezellig en je bent dan aan het sporten onder toezicht van een fysiotherapeut. Ik vind het zeker een aanrader! :laugh:
Ik hoop dat ik je hier een beetje mee geholpen heb. :)

Groetjes Saskia

Meer
17 sept 2010 16:07 #160 door Liza
Liza antwoordt op het onderwerp: Re:Sport voor mijn zoontje
Dank jullie wel voor jullie reactie.

Moet in oktober naar cardioloog dan zal ik ff vragen.
Hij wil zo graag op vechtsport maar helaas. En het is hem nog zo moeilijk uit te leggen. Hij snapt niet waarom. En hij wou het de cardioloog ook zelf vragen :laugh:
Dus wacht dat eerst ff af.

Groetjes

Moderators: Elean
Tijd voor maken pagina: 0.631 seconden
Ontvang onze nieuwsbrief