Voorziening aanvragen bij UWV voor a.s. brugger

Meer
16 juni 2014 12:14 #651 door Dayenne
Dayenne heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Voorziening aanvragen bij UWV voor a.s. brugger
Mijn zoon heeft agv Marfan/ADHD een vrijwel onleesbaar handschrift. Ik voorzie daarom problemen met registreren huiswerk, maar ook maken van aantekeningen tijdens de les en maken van toetsen. Als hij de tijd krijgt lukt het hem om iets leesbaarder te schrijven, maar zodra het onder tijdsdruk moet (laatste minuut van de les huiswerk opgeven, of een toets die binnen een uur af moet) wordt het haast onleesbaar. Nu dacht ik om bij het UWV een laptop/tablet als voorziening aan te vragen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Ik heb inmiddels de meester een mail gestuurd waarin ik hem heb gevraagd, als hij mijn zorgen deelt, een verklaring te geven begeleid met wat voorbeeld schrijfsels van zoon. Bij de behandelend psycholoog vanwege de ADHD probeer ik dan weer een verklaring te krijgen van de ADHD kant. Behandelend arts Marfanpoli zie ik voorlopig niet.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 sept 2014 22:13 #659 door lean
lean antwoordt op het onderwerp: Voorziening aanvragen bij UWV voor a.s. brugger
Hoi Dayenne
Wij hebben hetzelfde probleem. Een zoon met Marfan en ADHD.
Bij hem is zijn handschrift erg vooruit gegaan toen hij met de medicatie voor ADHD begon. Ik weet dat een fysiotherapeut het handschrift kan beoordelen aan de hand van hoeveel zinnen in een bepaalde tijd en schrijfrichting leesbaarheid. Mocht daar een lage score uitkomen dan zou je normaal gesproken een laptop of tablet vergoed moeten krijgen.
Succes ermee
Groetjes lean

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.701 seconden
Ontvang onze nieuwsbrief