Wat nu..

Meer
31 okt 2010 16:06 - 13 nov 2010 14:29 #177 door Anouk
Anouk heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Wat nu..
Zo'n twee maanden geleden heb ik te horen gekregen dat ik vanaf nu als marfanpatiënt wordt behandeld. Vervelend misschien voor later, dacht ik en denk ik nogsteeds, maar verder doet me dat niet zo veel. Het is alsof het over iemand anders gaat. Ik voel me immers gewoon goed, niet ziek, geen tijdbom. Ik voel helemaal niets.

Ik was net gestart aan een studie op de dansacademie en moest al weer stoppen. Ik mag het jaar niet afmaken om mijn propedeuse te halen.

De wereld vergaat niet, zegt men. Maar voor mijn gevoel wel, eigenlijk.
Laatst bewerkt: 13 nov 2010 14:29 door Anouk.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
31 okt 2010 18:38 - 31 okt 2010 18:39 #178 door Ine
Ine antwoordt op het onderwerp: Re: Wat nu..
Beste Anouk

Zo heb je niets en ben je bezig met je toekomst en met hetgeen wat je het allerliefst doet. En zo wordt dat allemaal overhoop gegooid, door een diagnose "het Marfan syndroom"
Een diagnose kan voldoende zijn om uitspraken te doen, adviezen te geven, zoals bij jou gebeurt is, om je leven anders in te richten, dan hetgeen waarmee je bezig was.
Ik begrijp dat dat advies vanuit de artsen gegeven is?
Ik kan me voorstellen dat zij daarbij niet uitgegaan zijn van je huidige functioneren en klachten, maar vanuit preventie. Dat dat als een enorme koude douche voelt, kan ik mer erg goed voorstellen.
Op dit forum zal je verhaal voor veel mensen herkenbaar zijn, mensen die allemaal een nieuwe uitdaging en een nieuw leven hebben moeten vinden, nadat Marfan daarvan ongevraagd deel van uit ging maken.
Binnen onze Contactgroep krijgen wij veel verhalen en vragen binnen, waarin mensen aangeven het even niet meer te weten.
Je kan ons altijd bellen, als je behoefte hebt om van gedachten te wisselen.
033 422 6546. Wij bellen je dan terug op een tijdstip dat het je uitkomt.
Uiteindelijk kunnen wij je niet helpen de juiste keuzes te maken, maar we kunnen wel je gevoelens herkennen, plaatsen en met je meedenken.
Ik hoop dat we als Contactgroep contact met je kunnen krijgen...
Ine Woudstra, Waarnemend Voorzitter/Secretaris Contactgroep Marfan
Laatst bewerkt: 31 okt 2010 18:39 door Ine.

Meer
13 nov 2010 14:34 #179 door Anouk
Anouk antwoordt op het onderwerp: Re: Wat nu..
Hallo Ine,

Dankuwel voor uw bericht. Ik begrijp dat niemand erop zit te wachten en een diagnose voor ieder een schok zal/kan zijn.
Maar het komt vast wel goed..
Ik houd de mogelijkheid om te bellen in mijn gedachten..

Anouk

Meer
07 dec 2010 20:22 #183 door jetske
jetske antwoordt op het onderwerp: Re: Wat nu..
Hoi,

Ik weet denk ik wat je voelt, ook ik wou graag verder studeren maar het werd me allemaal te zwaar. Graag had ik een baan gehad in het adviserend traject / management maar helaas kan ik niet fulltime functioneren dus heb ik tot nu toe genoegen genomen met eenvoudig financieel administratief werk. Wel probeer ik nu toch meer richting management ondersteuning te komen, door gewoon adviezen en mee te denken met mijn werkgever.
Ik hoop voor je dat ook jij je ergens op z'n plaat zult voelen en dat je er tevreden mee bent, met wat je bereikt.

Moderators: Elean
Tijd voor maken pagina: 0.487 seconden
Ontvang onze nieuwsbrief