Chronische dubbelzijdige subdurale hematoom

Meer
10 jan 2019 11:09 - 10 jan 2019 16:29 #982 door Hendrik
Hendrik heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Chronische dubbelzijdige subdurale hematoom
Chronische dubbelzijdige subdurale hematoom

Mijn man had al sinds juni 2018 regelmatig hoofdpijn, was af en toe wazig en duizelig, de weg kwijt en zijn geheugenproblemen werden erger. Een neuroloog heeft in augustus CT-scans van zijn hoofd en longen en een MRI-scan van zijn hoofd laten maken. Hier waren geen afwijkingen op te zien. De klachten werden steeds erger. De hoofdpijn werd zo erg en hij viel ook steeds weg dat ik 11 november de weekend arts heb gebeld. Deze kon niets bijzonders vinden en hij adviseerde om de volgende dag contact op te nemen met de huisarts. De huisarts heeft direct een afspraak met de neuroloog gemaakt. Op een nieuwe CT-scan was nu wel te zien wat er aan de hand was, namelijk een chronische dubbelzijdige subdurale hematoom. Hieraan is hij 13 november in het UMCG geopereerd. De neuroloog vertelde dat de antistolling de oorzaak van het hematoom was. De INR-waarde was steeds tussen de 3,5 en de 4,0. Om te voorkomen dat hij weer een hematoom krijgt hebben de cardioloog en de neuroloog samen besloten om de INR-waarde nu tussen de 2,5 en de 3,5 te houden. Mijn man is gelukkig weer van de hoofdpijn af. Zijn geheugen heeft wel weer een opdonder gehad, maar ik en de kinderen zijn heel blij dat hij er nog is.

Ik heb dit verhaal op het forum gezet om andere Marfanners te waarschuwen en bovenstaande klachten heel serieus te nemen.
Laatst bewerkt: 10 jan 2019 16:29 door Hendrik. Reden: Het bericht staat in de verkeerde categorie. Het kan beter onder diversen staan.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 jan 2019 17:18 #984 door Elean
Elean antwoordt op het onderwerp: Chronische dubbelzijdige subdurale hematoom
Welkom op het forum en bedankt voor dit bericht. Dus zoiets kan dus eigenlijk spontaan gebeuren vanwege die te hoge INR?
Eigenlijk best kwalijk dat die weekendarts jullie gewoon weer naar huis stuurde met zulke ernstige klachten, vind ik.

Meer
12 jan 2019 17:52 #985 door Hendrik
Hendrik antwoordt op het onderwerp: Chronische dubbelzijdige subdurale hematoom
Mijn man heeft twee nieuwe hartkleppen en is twee keer aan de aorta geopereerd.De INR was op advies van de cardioloog steeds tussen de 3,5 en de 4,0. Dit om nieuwe aorta problemen en 'propjes' te voorkomen. Dit brengt dus risico's met zich mee.

Moderators: Elean
Tijd voor maken pagina: 0.310 seconden
Ontvang onze nieuwsbrief