Tattoo

Meer
14 apr 2010 17:46 #47 door Gretha
Gretha heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Tattoo
Ik heb een vraag. Misschien een stomme vraag maar toch ga ik hem hier stellen. Hoeveel mensen met Marfan hebben er een tattoo? Ik kreeg te horen dat ivm met hart en zo ik geen tattoo zou mogen. Nou vroeg ik me dus af samen met een vrouwtje die zelf tattoeerd. Als ik onderuit ga en ik heb een schaaf wond dan hoef ik niet meteen naar een dokter te rennen voor antibiotiaca. Dus conclussie volgens mij een tattoo is niet meer dan een soort van schaafwond dus hoef ik geen antibiotica. Toch werd mij afgeraden een tatto te zetten. Eigenwijs als ik ben heb ik er nu inmiddels 3 en een 4de een erg grote is onderweg.

Kijk even heel simpel een tattoo zet je met een bepaalde betekenis.
Ik heb de namen van mijn kinderen op mijn bovenarm staan. Onder de naam van mijn dochter staat een afbeelding van een vrouw met een roos (bloem van de liefde) Mijn dochter woont helaas al sinds haar beboorte niet meer bij mij. Vandaar de tattoo krijg ik nooit spijt van. Andere arm staat mijn zoon zijn naam met daaronder nog niets. Ik wil dat hij zelf een tryball tekend die ik er onder zet. En de laatste komt op mijn rug. Een enorme grote boedha van de aarde zittend op een lotus bloem. Compleet ingekleurd en met een bloemenkrans er omheen. Onder de tatto komen de geboorte en overlijdens datum te staan van mijn beide ouders (moeder overleden in 1973 aan Marfan en vader overleden in 1988 aan Kanker) Dus ook deze heeft een zeer speciale betekenis voor mij.

Toch wil ik weten of jullie ook een tattoo hebben. Of hebben jullie het juist niet gedaan ivm Marfan.

Ik hoop snel iets van jullie te horen.
Groetjes Gretha

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 apr 2010 04:46 #56 door Ruben
Ruben antwoordt op het onderwerp: Re:Tattoo
Hoi,

Ik heb zelf geen directe ervaring maar ik begrijp wel een beetje de voorzichtigheid.

Bij tattoos komen naalden aan de pas,en bloedingen kunnen op treden.
Let dus eventueel op het risico op endocarditis. Vooral als je problemen met je hartkleppen hebt.
En bij het zetten van een tattoo kan ik me voorstellen dat je bloeddruk eventjes voor langere tijd wat omhoog gaat(door de pijn ga je stress hormonen aanmaken, en je lichaam reageert daarop)... of te wel extra belasting voor hart en bloedvaten.
De vergelijking met een schaafwond, tja, ik vind hem niet helemaal op gaan.

Als je toch voor een tattoo gaat, zorg dan dat het door een professional gebeurt die schoon werkt, en misschien grote werken verdelen over verschillende kortere sessies? Misschien even aan je arts vragen of een endocarditis profylaxe een idee is om te nemen, immers voorkomen is beter dan genezen.

Meer
05 mei 2010 15:24 #67 door Linda
Linda antwoordt op het onderwerp: Re:Tattoo
Hey,

Ik ben zelf dus wel een ervaringsdeskundige en heb inmiddels 4 tattoo's en een tongpiercing.
Mijn eerste tattoo heb ik laten zetten toen ik 16 was, had toen ook nog nergens last van ,wat Marfan betreft...alle controles waren toen nog heel erg goed.
In 2008 heb ik twee tattoo's tegelijk laten zettenen een tongpiercing, maar had toen wel aan de huisarts uit voorzorg een antibiotica kuur gevraagd.
Meer vanwege de tongpiercing dan voor de tattoo's.
En in maart 2009 heb ik mijn laatste aanwinst en die heb ik gewoon zonder kuur laten zetten.
Nu weet ik niet hoe jouw medische status is en dan met name cardio. Dat is uiteraard wel een belangrijke factor !!!
Ik heb een aortadiameter van 39mm .
Dus als je cardio status "goed"is en je bij een goede tattoo artist gaat die aangesloten is, dus hygiënisch werkt etc...dan kan je gewoon een tatto laten zetten.
Je kunt uiteraard uit voorzorg een anti-bioticakuur vragen aan je huisarts. Maar een tatto gaat alleen door de opperhuis en niet dieper dus je kan het zien als een schaafwond en als je geen bloedverdunners slikt dan zal je daar ook weinig last van hebben.!
Succes met welke beslissing je ook neemt en ehh....laat wel even een foto zien als je besluit hem te laten zetten !!!

Meer
27 feb 2012 05:50 #256 door poek
poek antwoordt op het onderwerp: Re: Tattoo
Hoi

Ik heb zelf redelijk wat tatt2's en het enige probleem wat ik heb ondervonden is dat het herstel van mijn huid vaak langer duurt. Soms ontstaan er wel wat "striae" op gedeeltes die wat meer kleuren krijgen,maar dat betekent alleen dat je na een week of 8 die gedeeltes even opnieuw moet laten inkleuren.

succes verder met je tat2 keuze

Poek

Moderators: Elean
Tijd voor maken pagina: 0.471 seconden
Ontvang onze nieuwsbrief